Follow me on: DOMODI | ASK.fm

Zdravá a fit

Několik pomůcek na cvičení, které ti nebudou v pokoji překážet. II. část

21. února 2015 v 10:42 | Dolly Marseille

Několik pomůcek na cvičení, které ti nebudou v pokoji překážet.

16. února 2015 v 17:23 | Dolly Marseille
Článek pro ty, kteří si nemohou dovolit velké stroje, protože jim to jejich malý pokoj nedovolí..

Mráz – Co nepodceňovat?

9. února 2015 v 14:26 | Dolly Marseille

Nejdříve nejčastější otázky..


Co mám dělat, když stojím v mrazu venku? (Např. Čekám na kamaráda, který má zpoždění)
  • Pohyb! Hýbej se, choď, přešlapuj, klidně skákej na místě. Ale hlavně se hýbej!

Co je nejlepší na rychlé zahřátí?
  • Horký čaj s medem a citronem a teplá postel. Může být i teplá koupel - ne však déle než 20 min.

Hodně lidí říká "Pij alkohol, ten tě zahřeje", je to pravda?
  • Ne, není. Je to jen pocit. Alkohol tělo odvodňuje, a i když na chvíli můžeme mít pocit, že nám je tepleji, rychle to odezní a zima je ještě větší.

Kdo by se měl nejvíce silnějšímu mrazu vyhýbat?
  • Především lidé, kteří mají oslabenou imunitu, senioři ve vyšším věku a malé děti (přinejmenším do tří let).

Proč mám husí kůži?
  • Takzvanou husí kůží se vytvoří izolační vrstva, která zadržuje v těle teplejší vzduch, jde vlastně o obrannou reakci organismu.

Co tedy může způsobit mráz?


Bolest hlavy
Mrazivý vzduch stahuje cévy v mozku, což způsobuje bolest. Proto je doporučováno v zimě nosit čepici. Rizikové je i střídání teplot - z vytopené místnosti do mrazu - i tohle cévám škodí.

Pozor na plíce a dýchací cesty
Na promrzlé dýchací ústrojí snadněji nasedne infekce. Při teplotách nižších než mínus 6-7 zabalte krk a hruď do teplé šály. A naopak při teplotách kolem nuly lékaři radí šálu odložit, aby krk nezchoulostivěl. Pak je zánětům náchylnější.

Omrzliny
Nejčastěji omrzá nos, ruce, uši a nohy a také prsty. Nejdřív je pokožka chladná, bledá a místo bolí bodavou bolestí. Později zrudne, oteče, po další chvíli se na něm vytvoří puchýřky, praskliny. Bez pomoci tkáň odumře, zmodrá a v takovém případě je často nutná amputace. Zejména na horách nepodceňovat kvalitní výbavu!

Mozková mrtvice
Lidé s citlivým kardiovaskulárním systémem, by se měli teple oblékat. Hlavně mít hlavu, ruce i nohy v teple. Stahující cévy můžou totiž způsobit mozkovou mrtvici.

Zánět ledvin a bolest bederní páteře
Ledvinám škodí nejen mráz, ale i dehydratace. Jelikož v zimě hodně málo pijeme. Zánětům a prochlazení přejdeme tak, že si choulostivé partie budeme chránit teplým oblečením včetně kvalitního spodního prádla. Kupujte spíše delší bundy.

Zdravé snídaně

3. prosince 2014 v 9:42 | Dolly Marseille

Proč je snídaně důležitá?

  • Připravuje organismus na celý den
  • Snídaně ti dodá nutnou energii k nastartování nového dne.
  • Je věděcky dokázané, že lidé kteří snídají si lépe udržují váhu.
  • Budeš se lépe soustředit, vyrovnáš se se stresem, nebudeš podrážděná..
  • Předejdeš cukrovce nebo obezitě.
Vím, že to není jednoduché, ale - hlavní je snídat v klidu, žádný spěch!

Sladká varianta snídaně:

  • dej do misky ½ šálku bílého jogurtu, přidej 5 jahod a ½ broskve, smíchej a pokapej pár kapkami javorového sirupu, jako ozdobu přidej čerstvou mátu
  • -||- 100g řeckého jogurtu, přidej 1 lžíci kokosového mléka, 1 lžíci kakaa, 100g borůvek a lžíci medu, opět smíchej a vychutnávej :-)
  • -||- 100g sójového jogurtu, přidej 2 lžíce vloček, 1 lžíci strouhaného kokosu, 3 meruňky a lžíci medu, opět vznikne výborný sladký, ale zdravý jogurt.
  • Smoothie: do mixéru dej tyto ingredience: 200ml mléka, celý banán, 1 lžíci ořechového oleje, 20 g datlí a špetku skořice nakonec vše rozmixuj
Samozřejmě si můžeš něčeho přidat nebo ubrat. :-) Nemusíš postupovat úplně dle receptů, každý sníme jinak velké porce!

Slaná varianta snídaně:

  • Cottage sýr s dvěma plátky tmavého chleba, k tomu přidej 1 celou okurku a rajče
  • mezi dva plátky tmavého chleba vlož - 2 plátky sýru, 2 pátky šunky a hlávkový salát
  • 2 míchaná vejce s 2 plátky celozrnného chleba a 1 rajče
  • omeleta ze dvou vajec, k tomu přikusuj dvě celozrnné bagetky obložené 2 plátky šunky a 1 papriky
  • 2 pátky tmavého toustu obložené 2 vejci na měkko + 40g kozího sýru a 50g chřestu

Co k pití?

  • Caro
  • Zelný čaj
  • 100% šťávy z ovoce
  • Ovocné čaje
Kávu ráno ne!
Proč? Dehydratuje, okrádá tělo o vápník a může způsobit problémy s trávením.

Snídáš každé ráno?

Pomeranče - dobře chutnají, prospějí i tvojí kráse a zdraví .

27. listopadu 2014 v 14:05 | Dolly Marseille

Obsahují:

Vitamín C, kyselinu listovou, draslík, hořčík, vápník a křemík. Pomerančová slupka je bohata na pektin a limonen.

Jejich vůně:

Je velmi oblíbená v aromaterapii. Pomáhá získat energii, ale hlavně působí pozitivně na psychiku (ulevuje při depresi, neklidu, nesoustředění se, úzkosti, rozveseluje a občerstvuje mysl). Také osvěžuje, uvolňuje, snižuje teplotu, podporuje vzduch a dezinfikuje vzduch v místnosti.

Využití:

Koupel
Kvůli jejich povzbuzujícím a osvěžujícím účinkům, se používají jako přísada do sprchových gelů, olejů a pěn do koupele.
Vlastní výroba mýdla:
Nařež 300g mýdlového základu na kousky a nech v nerezové násobě za stálého míchání a při nízké teplotě rozpustit. Přidej 2 lžičky pomerančového oleje a 4 lžíce strouhané pomerančové kůry a chvíli společně míchej. Směs nalij do formy s pečícím papírem a nech ztuhnout. - Mýdlo je hotové!

Pro hebké ruce
Vmasíruj do rukou pomerančovým olejem - má projasňující, uvolňující a stimulující účinek, dodá rukám pružnost, hebkost a zároveň je příjemně provoní.

Pleťová maska + peeling
Do misky nastrouhej 2 lžíce jemně nastrouhané pomerančové kůry (z bio pomeranče), přidej 2 lžíce ovesné mouky, 6 lžiček mandlových otrub, 1 lžičku pleťového krému a 2 lžíce vody. Hmotu nanes na vyčištěnou pleť a lehce vmasítuj. Po 10 minutách opláchni vlažnou vodou.

Vlasy
Pomeranč je také dobrý pro lesk vlasů, zbavují nadměrného maštění a dodávají pružnost.

Další účinky pomerančů:

  • podporují redukční diety
  • posilují vaziva
  • posilují imunitní systém a tvorbu krve
  • zastavují krvácení dásní a z nosu
  • aktivují všechny žlázy, zlepšují potenci, libido
  • dodávají energii
  • pomáhá chránit před vznikem nádorů děložního čípku, slinivky břišní, konečníku, plic, močového měchýře a prsou
  • podílí se i na zmírňování příznaků při nachlazení
  • stimuluje činnost trávicího traktu
  • používá se k rozpouštění žlučníkových a močových kamenů
  • odstraňovat zápach z úst
  • oživuje povadlou pleť a rozpouští tukové buňky napadené celulitidou

Pozn. Pomeranče kupuj pevné a těžké, kůra by neměla mít měkká a tmavá místa.

Jídla pro zdravé srdce

10. listopadu 2014 v 10:55 | Dolly Marseille
Správná životospráva hraje velkou roli v našem životě. Pohyb a zdravé jídlo je velice důležitý pro naše srdíčko. V předchozím článku jsem psala o běhu, který je pro srdce velice prospěšný. A nyní budu psát o jídle, které srdci prospívá. :-)

  • Jablko
Posiluje cévy, především slabé žíly. Také stabilizuje hladinu cukru v krvi.

  • Avokádo
Snižuje množství cholesterolu v krvi, díky nenasycených mastných kyselin.

  • Arašídy
Snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění, protože obsahují nenasycené mastné kyseliny.

  • Makrela
Rybí tuk zvyšuje podíl dobrého cholesterolu a snižuje ten špatný.

  • Zelený čaj
Dva šálky zeleného čaje denně, pomůžou snížit vysoký krevní tlak. Má také velmi pozitivní vliv na srdce.

  • Skořice
Snižuje cukr v krvi a krevní tlak. Obsahuje sloučeninu polyfenolu, která napodobuje funkci inzulinu.

  • Listový špenát
Doporučuje se hlavně těhulkám, protože chrání srdce plodu

  • Kvasnice
Pomáhají rozpouštět sklerotický plát uvnitř cév.

  • Cizrna
Snižuje hladinu cholesterolu v krvi.

  • Čekanka
Zabraňuje nadměrnému ukládání tuku v organismu.

  • Brokolice
Chrání srdeční buňky svalstva, protože umí v organismu spustit vyšší produkci proteinu thioredoxinu.

Další potraviny vhodné pro srdce...
Dýňová semínka, olivový olej, ovesné vločky, červené víno, pohanka..

Děláš něco pro své srdce? Hlídáš si cholesterol?

Běhej pro své zdraví!

9. listopadu 2014 v 11:05 | Dolly Marseille

Proč běhat, čemu běh prospívá?

Pravidelný běh ti pomůže udržet tvou kondici. Také může být skvělou prevencí vysokého tlaku nebo cukrovky.

Posiluje imunitu
Jakýkoliv tělesný pohyb má pozitivní účinky na obranné síly těla.

Posiluje srdíčko
Běh je výbornou prevencí infarktu, snižuje krevní tlak, i cholesterol. Samozřejmě to ale nefunguje tak, že si půjdeš zaběhat jednou za uherský rok. :-)

Měj se, NADVÁHO!
Zlepšuje trávení a látkovou výměnu, taky spotřebovává energii, což pomáhá při hubnutí.

Posiluje plíce a zlepšuje dýchání
Pravidelný běh zvětšuje kapacitu plic, podporuje jejich funkci, což zlepšuje výkonnost.

Lepší koordinace pohybu
Je prevencí plochých nohou. Při běhání zlepšuješ pohybovou koordinaci, držení těla a posiluješ svalstvo.

Pomáhá proti řídnutí kostí
Je vhodnou prevencí proti osteoporóze, protože zlepšuje pevnost a hustotu kostí.

Rady pro začátečníky

  1. Důležitá je vhodná obuv.
  2. Vhodné oblečení - mělo by být ze vzdušného materiálu, v zimě nejlépe termoprádlo.
  3. Strečink před i po běhu. co to je?
  4. Správná výživa a pitný režim.
  5. Umět i odpočívat - nic se nemá přehánět.
  6. Pravidelný trénink.
  7. Správný terén - nejlépe polní a lesní cesty.
  8. Stanov si reálné cíle.
  9. Nejdříve začni ráznou chůzí, nebudeš se tolik zadýchávat.
  10. Ze začátku stačí uběhnout 1,5 až 2 km.
  11. Nikdy neběhej hned po hlavním jídle! Minimálně 2 hodiny po něm můžeš.
  12. Je dobré si k běhu zvolit i nějaký doplňkový sport.
  13. Nejvhodnější čas na běh je ráno mezi 7 -10 hodinou. A odpoledne mezi 16 -19.
  14. Pro běh neexistuje špatné počasí!
  15. Udělej si z běhu radost a potěšení, nenech se odradit malými neúspěchy!

Běháš? Máš v plánu začít s během?

Domácími prostředky proti bolesti hlavy.

7. listopadu 2014 v 12:23 | Dolly Marseille
Není nikdo, kdo by bolest hlavy nezažil. Je to otravná bolest, která nám znepříjemňuje den. Naše nálada je díky téhle bolesti na bodě, kdy jsme otrávení, nic se nám nechce, modlíme se ať už konečně bolest skončí. Dřív jsem trpěla bolestmi hlavy často, nejspíš to bylo pubertou. Teď už se tak často naštěstí nedostavuje. Jenomže jsem člověk, který nesnese léky, prostě jim nevěřím, pro mě jsou to chemické hnusy. Mám raději přírodní cestu. Věřím, že nejsem jediná a proto tenhle článek. :-)

Kostky ledu

Jak na to: Kousky ledu vlož do igelitového sáčku. Poté ho polož na 1 až 3 minuty na krk,spánky a čelo. Sáček s ledem vlož do mrazáku na 3 minuty. Potom zopakuj - opět krk, spánky a čelo - na 2 minuty.

Proč?
Led stahuje cévy, takže se zúží i bolestně roztažené arterie v hlavě.

Oregano

Jak na to: 1 čajovou lžíci sušených lístků oregana zalij 150ml vařící vody. Přikryj a nech 10 minut vylouhovat.
Poté vypij. Pozor! Nepřekračuj dávku! Denně max 3 hrnky.

Proč?
Obsahuje oleje, které účinně tlumí bolest.

Křen

Jak na to: Polévkovou lžíci nakrájeného křenu polož do kapesníku nebo na obvaz a zabal. Poté zabalený křen polož na krk a obmotej šálou, nech 2 - 8 minut působit. Pokud ucítíš silné pálení, obklad ihned sundej!

Proč?
Teplý obklad s křenem na zátylku podporuje prokrvení a způsobuje uvolnění. A zároveň utišuje bolest..

Káva s citronem

Jak na to: do hrnku teplé kávy přidej 4 polévkové lžíce citronové šťávy a následně vypij.

Proč?
Káva s citronem zlepšuje krevní oběh a tok krve. Pořádně oživí prokrvení, a tím ztiší bolest.

Jezte!

Vybírejte potraviny, které obsahují magnezium, protože má utišující účinky. (mák, banány..)
Také vitamin B9 (kyselina listová) utišuje bolest. A nezapomínejte ani na draslík, který rozšiřuje cévy.


Když tě bolí hlava, sáhneš po prášku? Nebo raději vyzkoušíš přírodní prostředek?

10 nesmyslných mýtů o zdraví

6. listopadu 2014 v 12:30 | Dolly Marseille
Určitě jsi slyšela od mamky, babičky či někoho jiného spoustu rad, podle kterých se řídíš do dnes. Jako třeba "Nejez tolik sladkostí, budeš mít cukrovku!" nebo "Nestůj na dešti, budeš nemocná!" Jenomže mnohdy tyhle úžasné rady, ani nejsou pravdou...

1. Light potraviny ti sníží váhu
Není tomu tak. V těchto výrobcích je nahrazen tuk škrobem nebo jinými látkami, které můžou zdraví uškodit ještě víc. Navíc kalorické hodnoty jsou mnohdy stejné nebo ještě vyšší než u standardního výrobku.

2. Čokoláda způsobuje akné
Tohle nebylo nikdy prokázané. Naopak genetika, hormonální vliv, nedostatek tekutin nebo kouření, opravdu způsobuje akné.

3. Dlouhý spánek je zdravý
Není! Díky dlouhému spánku produkuje tělo méně vitamínu D, který je dobrý na náladu a kosti. Navíc, delší spánek způsobuje únavu a ospalost. Ideální spánek by měl trvat 7 - 8 hodin.

4. Po biopotravinách neztloustneš
Označení bio je zárukou, že výrobek neobsahuje umělá hnojiva a chemické prostředky. Takže neznamená to ovšem, že je dia a nepřibereš po něm.

5. Alkohol tě zahřeje
Není to pravda. Je to naopak, protože rozšiřuje cévy a teplo naopak spíše ztrácíš.

6. Po černém pivu ti porostou prsa
Ne, neporostou. Jediné co ti poroste, bude tvé břicho, protože černé pivo obsahuje vysokou hladinu cukrů.

7. Vejce zvyšují hladinu cholesterolu
U žloutků je to pravda. Optimální množství žloutků do týdne, jsou 4. Bílky vůbec nevadí. Takže pokud máš ráda vejce, žloutek odděl od bílku.

8. Při menstruaci nemůžeš otěhotnět
Ale můžeš! Mnoho žen otěhotnělo právě po milování při menstruaci.

9. Jsem tlustá, protože i moji rodiče jsou
Pravda, sklony k tloušťce se opravdu dědí. Ale při správném životním stylu a pohybu se vůbec nemusí projevit.

10. Střídání teplých a studených nápojů způsobuje zničení skloviny
Opět další mýtus. Zubní sklovinu si můžeš zničit maximálně neodborným bělením zubů.
 
 

Reklama